1. Fókuszáljunk!
A szakértők szerint ez az egyetlen dolog, amit tényleg előre kell kitalálnunk. Rendkívül nehéz 1,5 percben érdekesnek és tartalmasnak lenni, ezért nagyon szigorúnak kell lennünk magunkkal szemben akkor, amikor kiválasztjuk, hogy ténylegesen mit szeretnénk elmondani. Ha ezt eldöntjük előre, éles helyzetben sokkal könnyebb lesz a beszélgetőpartnerünkre és az adott feladatra koncentrálnunk.
2. Ne tanuljunk be semmit előre!
Az „Elevator pitch” kifejezés az Egyesült Államokból származik. Lényege, hogy ötletgazdaként tudnunk kell, hogyan adjuk el magunkat annyi idő alatt, míg egy lift a földszintről a felső emeletre ér. A vállalatok döntéshozóinak általában ott az irodájuk, így ha egymás mellé kerültök utazás közben, kb 1,5 percünk lesz, hogy megnyerjük őt magunknak. Fontos azonban, hogy hitelesek tudjunk maradni és adott esetben az előadásunk mikéntjét már a helyzethez is igazíthatjuk. Legyünk önmagunk és spontánok!
3. Legyünk bátrak!
Sok cégnél, - így a Drehernél is - azt keresik a fiatalokban, hogy legyen bennük ambíció a változtatásra és legyenek új, bátor ötleteik. Aki megragadja az alkalmat és megpróbál 1,5 percben bemutatkozni, nagy eséllyel kelt olyan pozitív benyomást, ami segítségére lesz az azt követő tényleges állásinterjún.
4. Formáljuk magunkra a feltételrendszert!
A csapolás közben azok voltak a legsikeresebbek, akik rájöttek, hogy a kihívás kereteit maguk is alakíthatják: elidőzhetnek a pohár kiválasztásával, vagy lassabbra állíthatják a sörcsapot. Ha kreatívan állunk egy feladathoz, magunk is alakíthatjuk a kereteket, és nagyobb eséllyel tudjuk felvillantani a problémamegoldó készségünket. Így a teljesítményünk kiemelkedhet a többieké közül.
5. Figyeljünk oda a másikra!
A mondandónk megtervezésekor mindig vegyünk számításba, hogy mi lehet igazán fontos annak, akivel beszélgetni fogunk! Legyünk felkészültek a cég tevékenységéből, és ha lehetséges, tudjuk meg előre, hogy kivel fogunk beszélni.
„Nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ennyi fiatal vállalkozott a feladatra. Egy új készséget, mint a sörcsapolás, és egy céltudatos, fókuszált beszédet összehangolni rendkívül nehéz feladat. Egy átlagos állásinterjún nem jellemző, hogy ennyire kihívó feladat elé állítanánk a jelölteket, inkább a mindennapi működésünkben előforduló összetett problémák felvetésén keresztül ismerjük meg a gondolkodásukat. Arra vagyunk kíváncsiak, hogyan használják fel a szakmai tudásukat valódi üzleti helyzetek megoldásában” - mondta el Tókos-Tari Szilvia, a Dreher Sörgyárak HR business partnere.
1,5 perc nem elég arra, hogy meggyőzzünk valakit arról, hogy felvegyenek egy pozícióba. A fenti szabályok betartásával azonban sokkal nagyobb esélyünk lesz arra, hogy az interjú hátralevő részén, vagy a következő körben odafigyelnek ránk és pozitívan emlékeznek vissza a teljesítményünkre.
|